röviden

Augusztus 5-én, szerdán a Margitszigetre egy kisebb challenge-dzsel egybekötött edzést szervezek, aminek a lényege, hogy 1 km séta kitörésben, amit 150-200 méter megtétele után megszakítunk egy-egy testrész erősítésével.

Na de miről is lesz szó pontosan azon a bizonyos szerdai napon, illetve mire számítson az, aki kilátogat? Hát akkor lássuk.

Találkozó 19.00-kor a szökőkútnál. Próbáljatok meg valóban 19 órára, pontosan megérkezni. Megértem én, hogy nem jött a busz, meg nagy volt a forgalom, éppen ezért várunk még 10 percet, de 19.10-kor elindulunk.

Bemelegítés után átvesszük a helyes guggolás és kitörés alapjait, valamint mindenkivel csináltatok egy egyensúly- és testtudatfelmérést. Erre azért lesz szükség, hogy lássam, a mozgása és a testtudata alapján kire kell majd jobban figyelnem az edzés alatt, hogy helyesen csinálja-e a gyakorlatokat.

Miután mindent átvettünk, elindulunk, és kitörésben megteszünk 200 métert.

Első állomás. A lábak nyújtása után elvégzünk 3-féle hasizom-erősítő gyakorlatot, természetesen előtte átvesszük ezeknek a gyakorlatoknak a helyes kivitelezését. Mivel mindenki egyéni edzettségi szinttel rendelkezik, ezért a sorozatszámok egyénenként változni fognak. Ezt én döntöm el, hogy egy gyakorlatból ki csinál 10-et, 15-öt vagy akár 30-at vagy még többet. A lényeg az ideális edzésterhelés, és hogy ez az edzés valóban hasznos legyen számodra.

Ezután elindulunk, és megteszünk kitörésben 150 métert.

Második állomás. A lábak nyújtása után vállak és karok edzése, szintén mindenkinél eltérő sorozatszámokkal 5 sorozatban.

Megteszünk kitörésben 150 métert.

Harmadik állomás. Frissítés, vízivás, teljes test nyújtása.

Megteszünk kitörésben 200 métert.

Negyedik állomás. A lábak nyújtása után a hátizmok erősítése következik 5 sorozattal.

Az utolsó 200 méter kitörésben.

Végállomás. A lábak nyújtása után plankelni fogunk időre, szintén a már jól megszokott egyéni edzettségi szintnek megfelelően én döntöm el, hogy kinek kell megtartani magát 30, 45, vagy akár 1 percig vagy még tovább. Ezt megcsináljuk ötször.

Az edzés végén kiértékeljük az elmúlt 60-70 percet, és válaszolok a kérdésekre is.

Hát ennyi. Erre készüljön fel mindenki lelkiekben, aki kilátogat szerdán a Margitszigetre.

Amit feltétlenül hozz magaddal:

  • 1 liter víz, ha lehet csavarj bele egy egész citromot

Amit ajánlott hozni:

  • BCAA vagy glutamin, és ha szoktál szedni edzés előtt L-Carnitint, akkor azt is. BCAA bevétele edzés előtt, glutamin bevétele edzés után, L-Carnitin bevétele 18.45 tájékán, amikor éppen a Margitsziget felé tartasz. A BCAA abban segít, hogy edzés közben a szervezeted ne az izmot bontsa le, hanem a zsírt. A glutamin abban segít, hogy az edzésen kapott terhelés az alakot adó izmaidat táplálja, amitől formás leszel ugyebár. Az L-Carnitin aktív zsírégető, ami kizárólag mozgás közben fejti ki a hatását.
  • Hozz magaddal törölközőt vagy polifoamot, ha nem akarsz a földre feküdni.

Amit semmiképpen ne hozz magaddal:

  • Sok cuccot, hatalmas táskát, meg semmi felesleges szart. Lesz, aki vigyázzon a holmijaidra, nem arról van szó, de ha lehetséges, akkor csökkentsd minimálisra a magaddal hozott tárgyak számát.

Augusztus 5., szerda, 19.00 Margitsziget szökőkút (Margit híd felőli oldal)

Az esemény Facebook-oldala. Jelezd, ha részt veszel a challenge-en. Az eseményen a részvétel ingyenes.