röviden

Mielőtt rátérnék a futásra, szeretném üdvözölni a Nemzeti Adó- és Vámhivatal négy, valamint az APEH további 11 alkalmazottját, akik az utóbbi 2 hétben belájkolták a blogomat Facebookon. Igazán kedves ez az érdeklődés, és szeretnék mindenkit megnyugtatni, hogy az a lakásfelújítás tavaly, valamint a blog átalakítási költségei is hiba nélkül le lettek adózva.

Ami a 4. RunT!ltet illeti, az előző futással átléptük a kritikus tömeget, ami fölött úgy érzem, már nem tudom kizárólag én egyedül megrendezni a futást. Éppen ezért, és hogy a szervezés gördülékenyebben menjen, most először már segítőim is lesznek, azaz 4 csaj – az egyik Laura –, akik a rendezvény szervezésében fognak segíteni. Eddig minden RunT!lten volt valami fejlesztés, az eddigi futások tapasztalataiból merítve, így ez most sem lesz majd másként. A 3. RunT!lt rajtjánál 60 fölött voltunk, de most nagyon úgy tűnik, hogy simán lehetünk akár 80-an is, és itt már a csoportokra bontás sem lesz olyan egyszerű, mint az első futásnál, ahol még amolyan tábortüzes, osztálykirándulós életérzés uralkodott az ott megjelent 19 emberrel, és itt lépnek be a képbe Charlie angyalai. Minden csoport kap egy karszalagot és egy lányt, aki felírja a csoporton belüli első 5 célba érkező futó nevét és idejét, és ez alapján lesz a díjazás is. A lányok segítenek továbbá kiosztani a karszalagokat is, ugyanis mostantól minden csoport minden tagja különböző színű karszalagot kap majd, így elkerülve azt a kavarodást, ami az előző futáson volt. A csoport fekete, B szürke, C fehér, a D csoport piros karszalaggal fog futni…

Mindenki abban a csoportban indul, ahol akar, de én azt javaslom, mérjétek fel az edzettségi állapototokat reálisan, és induljatok abban a csoportban, ami nektek a legideálisabb, így jó eséllyel kialakulnak majd azok a 4-6 fős alakulatok, akik egymást segítve fogják tudni teljesíteni a távot. Fussatok olyan emberekkel, akik veletek hasonló tempóban haladnak, viszont engedjétek el azokat, akik gyorsabbak, mint ti, mert egy nálad gyorsabb futó a tempójával pár 100 méteren belül tuti kivégez. Nagyon fontos továbbá, hogy szakítottam a csajommal, HOZZATOK MAGATOKKAL valamilyen IDŐMÉRŐT, és mérjétek az időtöket. A díjak most is Kalenji futófelsők lesznek, azzal a kis különbséggel, hogy abban a mocskos soroksári Decathlonban elfogyott minden szürke Kalenji felső, így azt most egy Quechua típussal kellett pótolnom. Ezek egyébként faszán feliratozva lesznek.

 

Díjazás

A csoport 1. hely fekete Kalenji felső, 2. helyezett shaker

B csoport 1. hely szürke Quechua felső, 2. helyezett shaker

C csoport 1. hely shaker

D csoport 1. hely shaker

Női kategória 1. hely fehér női Kalenji felső, 2. helyezett shaker

Még valami. A futás 18.00-kor kezdődik, de én már 17.00-tól kint leszek. Ez több okból is indokolt. Többek között azért, mert a futás után képtelen vagyok mindenkivel beszélni, de ha tudok is, 2-3 mondatnál senkivel sem tudok többet, de még erre a kis időre sem tudok rá normálisan figyelni, szóval aki beszélni szeretne velem, vagy kérdezne valamit, esetleg csak átadna nekem egy idézést, az megtalál a szökőkútnál már 17.00-tól.

Kategóriák

A csoport: 25 perc alattiak. Ez lesz a király kategória, itt indulnak majd az arcok. 25 perc alatt futni 5350 métert komoly fizikumot és edzettségi állapotot igényel. 4:30–4:40-es kilométereket futni 5 km-en keresztül kurva nagy riszpektet érdemel, főleg ha bírja végig ezt a gyilkos tempót.

B csoport: 30 perc alattiak. Itt leszünk a legtöbben. Ahhoz, hogy lefusd 30 alatt a szigetkört, 5:30–5:50-es kilométereket kell tudnod futni, ami egy átlagosan edzett ember számára simán teljesíthető feladat. Akin súlyfelesleg van, cigizik, vagy nem futott már legalább fél éve, az inkább ne erőltesse ezt a csoportot.

C csoport: 35 perc alattiak. Egyáltalán nem szégyen ebben a csoportban indulni, sőt én lennék a legboldogabb, ha Budapest lakosságának csak a 20%-a körbe tudná futni a szigetet ennyi idő alatt. Ebben a csoportban azok lesznek, akiknél már gondot fog okozni a táv lefutása, és egyáltalán nem azért, mert fizikailag ne lennének képesek rá. A legnagyobb gátló tényező ugyanis fejben lesz, mert akik itt indulnak, akik 30 és 35 perc között futják a szigetkört, azok még nem vagy nagyon nehezen képesek kijönni a komfortzónájukból, és a sport okozta kihívást még szenvedésnek élik meg, nem könnyen leküzdendő akadálynak. Ebben a csoportban jön elő mindaz, amiről én itt a blogban beszélek, hogy le kell győznöd a saját magad gyengeségeit. 5 km-t mindenkinek le kell tudnia futni, éljen bármennyire is mozgásszegény életet, max. összefossa magát, annyira szét fogja szenvedni a távot, de le tudja futni, és a célban jön majd az a felemelő érzés, hogy igen, bazmeg, megcsináltam.

D csoport: 35 perc felettiek. Az itt indulók jó eséllyel meg fognak állni, és a táv többi részét gyalog fogják teljesíteni, mert az ugye mindenki számára egyértelmű, hogy nincs megállok, megvárom a buszt, és azzal jövök be a célba buzgálkodás. Aki megáll, annak is be KELL érnie a célba. Ha sétával, hát sétával, de a lényeg, hogy aki lejön a RunT!ltre, az körbemozogja a szigetet vagy így, vagy úgy, de teljesítenie kell a távot. Ez az egyetlen szabály, ami mindenkire vonatkozik.

A D csoport fog először elrajtolni, és 3 percenként indulnak rá a többiek is, értelemszerűen a C, a B, majd az A csoport. Ez azért is lesz fasza, mert ha rosszul mérted fel magad, akkor is tudsz váltani, és csatlakozni egy lassabb csoporthoz, mert miután utolértél egy csoportot, és nem bírod a tempót, beállhatsz hozzájuk. Az első 2 csoportban verseny van egyértelműen, de a 3. és 4. csoportban a célba érkezés legyen a cél, azaz ne hagyjátok el egymást, csak ha valaki megáll. Húzzátok egymást, mert most ezért jöttök le, hogy együtt, közösen mozogjatok, és lehetőleg mindenki sikerélménnyel menjen haza és érjen el önmagához képest olyan eredményt, hogy hazafele azt tudja mondani magának, hogy na bazmeg, ezt nem is gondoltam volna magamról…

Hülye hát én ezen meghaltam :))))))))))))))))))