röviden

Ahhoz, hogy a kockahasprogramod sikeres legyen, 3 dolgot kell szem előtt tartanod.

1.Tartsd be a diétát. De tényleg rohadtul tartsd be a diétát.

2.Tartsd be a diétát. Lehet, ezt már említettem, de inkább kétszer írom le, mint csak egyszer.

3.Csináld azt, amit mondok.

Az első 2 pontra hamarosan rátérünk, a harmadik pontról meg most lesz szó. Ez a szó pedig nem lesz más, mint a kockahasprogram edzésterve.

A kockahasprogram egy különleges program, mert az összes többi nyilvánosan dokumentált és követhető LifeTILT-program közül ez az első, amelyet úgy tettem össze, hogy teljes egészében otthon lehessen végezni a nappaliban.

Semmi konditerem, semmi néznek a teremben a bohócok, holott ugye tudjuk, hogy rohadtul senki nem néz titeket, de tudom, kell valami kapaszkodó, hogy miért nem mész le, miért nem teszed, miért jöttek össze úgy a dolgok, hogy te tényleg nem tudsz terembe menni.

Persze messze nem a kifogások nagymestrei miatt tettem össze úgy ezt a kockahasprogramot, hogy otthon végezhető legyen, mert ezeknek a „nincs időm edzeni” embereknek mindig lesz valami, ami miatt nem lesz jó, ami miatt nem lesz idejük. Számukra teljesen felesleges bármilyen alternatívát is nyújtani, hiszen az új külsejük iránti vágyakozásuk mindig csak addig tart, amíg a fostos testüket arrébb kéne mozgatniuk, ami számukra pontosan annyira megerőltető, amennyi kitartásuk van az életben. Az pedig nem valami sok, és itt a sok szót erősen zárójelbe tenném.

Nem.

A kockahasprogramot azoknak írtam meg,

  • akik nem engedhetik meg maguknak a konditerembérlet árát,
  • akik olyan kistelepülésen élnek, ahol a legközelebbi konditerem is 30 kilométeres távolságban van,
  • akik kisgyerekkel vannak otthon, és tényleg nem tudnak kimozdulni otthonról, vagy elmenni a gyerek mellől.

A kockahasprogramot elsősorban nekik tettem össze, és persze mindenkinek, aki tenni akar önmagáért, a fejlődéséért, az új külsejéért. Remek emberek ezek, és mint minden remek ember, megérdemlik a tudást. A „nem úgy jöttek össze a dolgok” és a „nincs időm edzeni” emberek meg nyugodtan elmehetnek a picsába. Szorosan a „párom így szeret, és úgy fogad el, ahogy vagyok” nevetségek mögött.

 

EDZÉSTERV

Plank

Egyetlen szó. Plank. Ismerkedjetek ezzel a szóval, mert az elkövetkezendő 60 napban alaposan meg fogjátok ismerni. A kockahasprogram gyakorlatainak az alapja a plank tartás lesz, és annak a legkülönfélébb változatai. Nagyon hatékony feladat, ebből kifolyólag borzalmas nagyokat fogtok szenvedni vele, de hát ez pontosan erről szól, hogy a jó dolgokért szenvedni kell és egyéb hatalmas közhelyek.

A kockahasprogramon belül minden gyakorlat személyre szabható, és mi pontosan ezt fogjuk tenni. Személyre fogjuk szabni. Első körben jöjjenek a gyakorlatok a megfelelő szöveges kiegészítéssel, és hogy az adott gyakorlatot hogyan lehet személyre szabni.

 

Plank tartás

  • A lábaid a csípőd vonalában, a térd és a boka is egy vonalban. Ez lesz a helyes terpesztávolság. A csípőd és a bokád mindig egy vonalban.
  • Hát egyenes, lapocka egy vonalban.
  • Ne homoríts, ne domboríts, tartsd egyenesen a hátad. Tartsd egyenesen a hátad akkor is, amikor már fáradsz.
  • SOHA NE EJTSD BE A CSÍPŐD. Ha beejted a csípőd, értsd a föld felé közelíted, akkor szar az egész. Mindenki a csípőjét ejti be először a fáradtságtól, de ezzel csak azt éred el, hogy szétbaszarintod a gerinced, és rohadtul fájni fog a hátad. A plank tartásban az a lényeg, hogy a hasfaladdal tartod magad, és persze a vállaiddal, de erről majd később.
  • A vállad egy vonalban a könyököddel, a könyököd egy vonalban a csuklóddal.

Személyre szabás: felveszed a megfelelő testtartást, és elindítod a stoppert.

Elindítod a stoppert, és tartod. Nem akkor hagyod abba, amikor már ELKEZDED érezni, hogy nehezedik, ez még semmi. Most megyünk kifele a komfortzónából. Minél távolabb kerülsz a komfortzónád határától, te annál nagyszerűbb eredményeket fogsz elérni.

Nagyszerű eredményeket nem az ér el, akinek jobb a genetikája, hanem az, aki tovább bírja tűrni a fájdalmat. Azt a fájdalmat, amitől a fejlődésed várhatod. Ha te abbahagyod az első adandó alkalommal, amikor úgy érzed, hogy kezd rossz lenni, akkor tudatosuljon benned, hogy nem lesz itt semmiféle kockahasprogram, de még egy átlagosan szar tested sem.

Szóval elindítod a stoppert, és leméred az első körödet, amit addig tartasz, ameddig csak bírod. Mikor végeztél, írd fel egy füzetbe, meddig bírtad tartani, és itt elérkeztünk egy nagyon fontos pontjához az edzéstervnek.

Edzésnapló. Ezt mindenképpen szerezd be, ugyanis ebbe fogod vezetni az időeredményeidet, sorozatszámokat, mindent. Nem győzöm eléggé hangsúlyozni az edzésnapló fontosságát, úgyhogy inkább nem is hangsúlyozom, egyszerűen csak értsd meg, amit mondok.

SZEREZZ BE EGY EDZÉSNAPLÓT, ÉS ÍRD BELE AZ ÖSSZES EREDMÉNYED MINDEN GYAKORLAT UTÁN.

Tegyük fel, az első szintfelmérő körödben te 53 másodpercig bírtad tartani magad. Oké. Akkor most az következik, hogy becélzod a 45 másodpercet, és ebből csinálsz 5 kört. Tehát 5×45 mp plank tartás. Ezt felírod az edzésnaplódba, elkezded az 5 kört, és minden körödet leméred, és persze felírod. Lehet, hogy nem fogod bírni, de ne variálgass, ne vidd lejjebb a célmásodperceket, hanem toljad.

Ugye adott, hogy 5×45 mp-et kell csinálnod. Az első 2 körben még tudod tartani a 45 másodperceket, de lehet, hogy a harmadikra már csak 37 mp fog menni, a negyedikre csak 29, míg az ötödikre már csak 20 vagy annál is kevesebb.

Na itt jön az, hogy komfortzóna, bassza meg. Mert ha te a szintfelmérő körödben 53 másodpercig tudtad magad tartani, akkor a tested igenis képes KELL, hogy legyen megtartani az 5×45 mp-t. A tested igen, de a fejed nem. Rohadt nagy különbségek vannak aközött, hogy te mennyit bírsz, és hogy mennyit bírsz VALÓJÁBAN. Amikor ez a 2 érték elkezd közelíteni egymáshoz, azaz amennyit te bírsz és amennyit valójában bírsz, na akkor kezdhetünk el valós edzésmunkáról beszélgetni. Amíg e között a 2 érték között óriási különbségek vannak, addig te nem edzel, anyám, bármennyire is azt gondolod magadról, hogy igen, de sajnos kurvára nem, és itt a válasz a kérdésedre is, ami általában úgy szokott hangzani, hogy „én tényleg mindent megteszek, lejárok rendesen edzeni, de semmi változást nem látok magamon”.

Istenem, hányszor hallottam már ezt, és most már azt is tudjátok, hogy miért nincsen eredmény. Edzeni és edzést imitálni nem ugyanazt jelenti. Gyakran beleestek abba a hibába, hogy csak azért, mert az a mozdulatsor hasonlít arra, amit mástól láttál, akinek szépen kidolgozott teste van, az még nem azt jelenti, hogy neked is olyan lesz. De ha neki olyan van, akkor neked miért nem? Kettőért.

  1. Technikailag helyesen csinálta a gyakorlatokat.
  2. Kilépett a kurva komfortzónájából, és nem adta meg magát az első izzadságcsepp láttán, vagy amikor az izmai savasodni kezdtek.

Lépj ki a komfortzónádból, és csináld. Lépj ki a komfortzónádból, és tartsad. Tartsd úgy, mintha a rohadt életed múlna rajta, mert ettől leszel több és ettől leszel különb, hogy te tovább tartod, mint mások. Ezt kéne már végre megérteni, hogy a tett önmagában nem elég. A tett ideje számít, és hogy ez a tett milyen elszántsággal párosul, de legfőképpen attól, hogy ez a tett milyen erőfeszítésekre sarkallja a tested és ezzel párhuzamosan az elméd. Ha továbbmész, erősödsz. Ha 20 másodperccel tovább tartod magad annál a pontnál, mint amikor úgy érezted, ezt már tényleg nem bírod tovább, na barátom, itt kezdődik a testfejlődés, de ami még ennél is sokkal fontosabb, az elméd fejlődése, és valójában ez fog megerősödni, ez fog téged megerősíteni. A tested mindent elbír. A kérdés már csak az, hogy az elméd mit bír el, te mentálisan mennyire vagy erős.

Tudod, ilyen ez a kurva világ. Erősnek kell lenned, különben véged van. Erősnek kell lenned mindenhol, és tűrni a csapásokat, a fájdalmat, a kudarcokat, és mindent, amit az élet eléd sodor. Egy kibaszott küzdelem az élet, amit vagy megértesz, és hajlandó vagy felvenni a kesztyűt, és megküzdeni mindennel, ami a fejlődésed útját állja, vagy tedd le a kesztyűt, tedd le a fegyvert, és add meg magad. De ha ezt teszed, tudd ezután minden percben, hogy elbuktál, és vesztes vagy. Egy rohadt nagy bukott senki vagy, akinek az egyetlen öröme az életben az a hazug világ, amit magának épített fel kizárólag azért, hogy ne kelljen látnia, hogy ne kelljen szembesülnie, hogy ne kelljen szembesülnie önmaga bukott mivoltával kizárólag azért, mert amikor teljesíteni kellett volna, akkor egyszerűen azt mondta, hogy kösz, nekem ennyi elég volt.

El lehet bukni ezerszer, össze lehet törni milliószor, és lesz az úgy, hogy nem sikerül, de megadni magad a legkisebb küzdelem nélkül az igazi vesztesek jellemrajza. Számtalanszor elbuktam én is az életben, de soha nem mondtam azt, hogy oké, ez nem megy, bennem ennyi volt, én erre nem vagyok alkalmas. És itt most az élet valódi megpróbáltatásairól beszélünk, nem egy nyamvadt plank tartásról, amikor azt kérem, hogy tartsd tovább, mint jólesik. Tényleg nem érzitek, mennyire nevetséges akadályok leküzdéséről van most itt éppen szó, és a többség erre is képtelen lesz. Márpedig ha erre is képtelen vagy, akkor mégis mi az Istent vársz magadtól az életben?

Mit vársz magadtól akkor, amikor az élet masszíroz majd meg egy kicsit? Odébbállsz majd akkor is azzal a felkiáltással, hogy bocsánat, hogy útban voltam? Na ezt nem. Vagy ha igen, én erre rohadtul nem vagyok kíváncsi. Ti LifeTILT-esek vagytok, nem  a lifenetworkös belemosolygok a kamerába pojácák röhejei. Minden tudás és információ a rendelkezésetekre áll ahhoz, hogy először csak nagyszerű eredményeket érjetek el, majd egy idő után nagyszerű tettekre hivatott emberekké váljatok. Ha még mindig azt hiszed, hogy a LifeTILT az egészséges életmódról szól, akkor nagyon nagy gondok vannak az ítélőképességeddel, mert itt nagyon nem erről van szó.

A LifeTILT az életről szól, a tettekről szól, a fejlődésről szól, a könyvedről szól. A könyvedről szól, amibe életed minden napján beleírsz valamit, és amikor az órád lejár, és eljön a te időd, te ezt a könyvet veszed majd a kezedbe. És ebben a könyvben ott lesz majd minden feketén-fehéren, hogy ki voltál te, és te mit tettél le arra a bizonyos asztalra. Te mit írtál eddig, és ha most olvasnád, örömmel olvasnád-e újra? Na ez az, ami számít, ez a LifeTILT, és mi ezért vagyunk itt, hogy azt a bizonyos könyvet tartalommal töltsük meg.

Hogyan értessem meg veletek azt, hogy tovább kell mennetek? Hogyan értessem meg veletek azt, hogy nem állhattok meg akkor, amikor fáj, nem adhatjátok fel akkor, amikor úgy érzitek, hogy egy nálatok sokkal nagyobb erővel találjátok szembe magatokat?

Minden és mindenki legyőzhető. Minden és mindenki. De hogy erre rájöjj, első körben a legnagyobb démont kell leküzdened.

Saját magad.

Ennyit terveztem írni a megtartás fontosságáról, és mostantól ezeket a gondolatokat képzeljétek oda az összes többi gyakorlat mellé is.

Holnap folytatjuk…

Csatlakozz a #wearelifetilt csoporthoz