röviden

Siliana Chanel egy anya, aki a szülés után csak le akarta adni a felesleges kilóit, aztán csak simán továbbment. Nem elégedett meg, nem mondta azt az első ruhaméret-csökkenés után, hogy ez az, most akkor kiveszek egy albérletet a sarki cukrászdában, mert most már belefér alapon.

Nem fogta a gyereknevelésre, hogy miért nem megy, és nem azzal ment el az energiája nagy része, hogy úton-útfélen azt hangoztatta mindenkinek, hogy 10 perc szabad ideje sincsen önmagára.

Szimpatikus nekem ez a nő. És nemcsak azért, mert rácáfol mindenre, amit a legtöbb anya pajzsként tart maga előtt mint sikertelen fogyókúrája zálogát (gyereknevelés), hanem mert miután nemzetközileg is befutott fitneszmodell lett belőle, ő továbbra is elsősorban anyának vallja magát. Sőt. Az ő küldetése, ahogyan ő fogalmazott, nem más, mint példát mutatni anyaként a gyereke előtt, és tükröt tartani azok elé a nők elé, akik azt gondolják, nem lehetséges, vagy szülés után már nem maradhat önmagukra idejük.

Nyilvánvalóan Siliana rengeteg dühös és vérben forgó szemű nőtől kapta meg az évek során mindazt, amit nagy valószínűség szerint én is fogok, hogy én bizony most akár el is mehetnék a picsába, mert mit ugatok én itt, holott fogalmam sincs, mekkora teher egy gyerek, meg neki biztosan segítettek, meg a férje kitartotta, és ezért tudott edzésekre járni, és különben is dögöljön meg mindenki, én meg ugorjak már be végre a vonat alá.

Biztos vagyok benne, hogy lesznek ilyen hangok. De ha valaki azt gondolta volna, hogy az adó és a halál a biztos, akkor nagyon nagy tévedésben van, mert 4 dolog biztos. Az adó, a halál, a kifogások, és valakinek vagy valaminek a hibáztatása, hogy miért nem sikerült. A halál valóban elkerülhetetlen, de a jelentéktelen élet nagyon is elkerülhető, csak éppen tenni kéne érte. Vagy ha nem, akkor sincs semmi probléma, hiszen ott van a mindent feloldó Szent Grál, a „nincs rá időm” című mondat minél gyakoribb ismételgetése.

SILIANA CHANEL-INTERJÚ

– Hogyan kezdted el a testépítést?

– A terhességem alatt 18,5 kilót szedtem fel, amit a fiam születése után ugyan sikeresen leadtam, de továbbra is fat skinnynek számítottam. Ezért úgy határoztam, hogy komolyabban veszem az edzéseket, ezért felfogadtam egy személyi edzőt. Természetesen nehezebb súlyokkal kezdtünk el edzeni, mint amivel én előtte dolgoztam, és amint észrevettem a változást, függővé váltam.

2011 májusában úgy döntöttem, hogy indulni szeretnék az első versenyemen, amire 3 hónapom volt felkészülni. Szükségtelen említenem, hogy alaposan seggbe kellett rúgnom magam, hogy nagyobb sebességre kapcsoljak, ami a gyerek nevelése mellett külön kihívás volt számomra, de így is sikerült végül második helyen végeznem a csoportomban. Miután ráéreztem a siker ízére, amiket a versenyzés során értem el, versenyről versenyre jártam, és a lehető legtöbbet hoztam ki magamból és a rendelkezésemre álló időmből. Ebben az időszakomban tanultam meg, hogy nincs elvesztegetni való időnk, így amit addig az időbeosztásról gondoltam, azt gyökeresen újra kellett értékelnem. Megtanultam a percek értékét, és úgy szerveztem az életem, hogy a lehető leghatékonyabb legyek. Számomra a 10 perc lett az új 1 óra, és ez ugyan nagyon nagy nehézségekkel járt, de volt egy célom, és a gyereknevelés mellett ezt csak így tudtam elérni.

– Megérte?

– Meg. Minden egyes perce megérte, és semmit sem csinálnék máshogy. Még úgy sem, hogy néha szó szerint sírtam a fáradtságtól, és volt úgy, hogy hamarabb aludtam el estimese-olvasás közben, mint a gyerek. De ha belegondolok, pontosan ezektől szép ez az életforma, hogy érzed, hogy élsz, hogy teszel valamit.

– Milyen edzésterv vált be számodra leginkább?

– Hetente négyszer edzek konditeremben és egyszer kardionapot tartok. Ezenkívül két pihenőnapom van, de akkor a szó legszorosabb értelmében semmit nem csinálok, csak regenerálódok. Hasazni nem nagyon szoktam, mert az úgyis fejlődik magától, így beiktattam egy vádli- és hasnapot, ez amolyan félpihenőnap nálam.

– Ha csak 3 gyakorlatot választhatnál, melyek lennének és miért?

– Felhúzás. Nagyon közel vagyok ahhoz, hogy elérjem a 142 kg-ot a szabadsúlyú emelésben. Imádom az érzést, amit a nehéz súlyok emelése ad, nem is beszélve arról, hogy mennyire nagyszerű és komplex gyakorlat ez.

Guggolás. Imádom. Soha nem fognak ennél tökéletesebb gyakorlatot kitalálni, ami ennyire intenzíven és hatásosan megedzi a lábakat.

Clean and Press. Ez egy remek, mindenre kiható gyakorlat, ami nemcsak a felsőtestet dolgoztatja meg, hanem a teljes testet és a lábakat is, ha guggolsz miközben.

Mindhárom gyakorlat egy „alap/teljes testes” gyakorlat, de ég és föld a különbség akkor, ha helyesen vannak végrehajtva. Nagyon hatásos, de egyben a legveszélyesebb gyakorlatok is ezek, úgyhogy csak óvatosan, ezt javaslom mindenkinek.

– Milyen az étrended?

– Egyszerű és tiszta. Ugyanazt a filozófiát alkalmazom, amit az edzéseimnél is – „Csak a testedre hallgass”. Ha éhes vagyok, eszem, ha nem, akkor nem, ennyire egyszerű.

Étrend:

  • 1. étkezés: tojásfehérje, angol muffin búzából
  • 2. étkezés: pulyka és saláta
  • 3. étkezés: mogyoró, mandula
  • 4. étkezés: sovány hal (tilápia/tükörhal) és uborka
  • 5. étkezés: mogyoró, mandula
  • 6. étkezés: csirkemell vagy fehérjeshake

– Szálkásításnál HIIT vagy normál kardió?

– Egyértelműen magas intenzitású tréning. Véleményem szerint ez a legjobb módja a szálkásításnak, hogy leolvaszd magadról a felesleget.

– Milyen kiegészítőket használsz?

– BCAA, tejsavófehérje (edzés után), glukozamin, halolaj, zsírégető.

– Honnan nyered a motivációd?

– Sohasem voltam az, aki bármit is feladna, legyen a kihívás bármilyen nagy is. Gondolom, azért, mert így neveltek a szüleim, és szinte belém égették, hogy soha ne adjam fel, amiért mindig is hálás leszek nekik. A motivációmat a fiamból is nyerem, miatta is csinálom, hogy jó példával járjak előtte, hogy példát mutassak számára. A fiam az, aki a legjobban inspirál, hogy mindig jobb legyek, mert én vagyok a példaképe. És én gondoskodni akarok róla, hogy én legyek a lehető legjobb minta számára, és én legyek a példaképe. És végtére is ez egy anya kötelessége.