röviden

Lehet ezt cifrázni, felülni az aktuális trendek felverte hullámok hátára, és forradalmat kiáltani pár évvel ezelőtt megjelent mozgásformákra, hogy mennyire hatásos, meg úristen, de a lehető legkiválóbb, leghasznosabb és leglátványosabb eredményeket a súlyzós edzésekkel lehet elérni.

Amikor ezeket a jelzőket sorolom, akkor arra gondolok, hogy a test szépen kidolgozott, definiált és tónusosan megformált. Sokan dobálóznak ezekkel a szavakkal, de mit is jelent ez pontosan? A test minél szebben és tudatosan van kidolgozva, a nemekre jellemző vonalak annál hangsúlyosabban mutatkoznak meg, így kihangsúlyozva a test azon vonalait, amitől egy nőt ösztönösen megkívánunk, és amitől a nők ugyanilyen intenzitással, értelmet és racionalitást mellőzve ugyancsak ösztönösen beindulnak egy kockás hasra, egy dagadó bicepszre, egy széles hátra, vagy éppen egy páncélszerű, magabiztosságot sugárzó férfimellkasra.

Erről szól a testformálás, ezért bohóckodnak emberek százezrei a konditeremben nap mint nap, mindamellett persze nem elhanyagolható tényező, hogy a súlyzós edzések jót tesznek a vérkeringésnek, az anyagcserének, megedzik a szív izmait, és úgy általában jó hatással van a szervezet teljes egészére nézve.

Fogadjuk el azt a tényt, hogy minden a szex körül forog, és mindent ez határoz meg. Persze lehetne ideológiák százezreit felsorakoztatni, hogy nem így van, de ha elfogadjuk az alaptézist, hogy márpedig tényleg mindent a szex határoz meg, közvetetten pedig a fajfenntartás alapösztöne, akkor ez egy sokkal átláthatóbb és egyértelműbb világ lenne.

A konditermi edzések és a test formálása a nemi jellemzők legtisztább megnyilvánulása. A férfiak a mellizmaikat és karjaikat fogják ösztönösen leedzeni, a nők pedig a lábaikat és a feneküket akarják majd a lehető legjobban megformálni. Ebben az a szép, hogy minden egyes ember, aki először betéved egy konditerembe, ezt fogja tenni, mert tudja, hogy ezt kell tennie, így tudja a nemének megfelelően leginkább felhívni magára a figyelmet. Ezen a ponton a szex illuzórikus rendszere valósággá válik, mert egy domináns mellkas, egy erős kar, valamint egy szép női láb és kerek fenék a képi világot ugyan lefedi, és felkelti a figyelmet, de a fizikai valóságban is fontos szerepük van, ami magát a szexet illeti.

Mert miről is van szó? A férfiak azért építik a felsőtestüket ösztönösen, mert a különböző szexpózokban szükségük van rájuk. Megtartani magukat, amikor a nőkön dolgoznak ugye, vagy amikor megmarkolják a nők csípőjét, és ütemesen magukra húzzák, és elmerülnek a legcsodálatosabb szentélyben, ehhez egyértelműen erős karokra van szükség. És akkor bejön a képbe a széles mellkas, amivel iszonyatosan lehet ám dominálni, gondoljunk csak a gorillákra, akik a mellkasukat verdesve tudatják a világgal, hogy bizony ezen a gáton ők itt a legnagyobb prezidentek. És a nőknek többek között erre van szükségük. Ez kell nekik, hogy valaki dominálja őket. Egy erős, magabiztos férfi, aki mellett (alatt) úgy igazán nőnek érezhetik magukat. Vizuális látvány és valódi erő.

A nőknél ugyanez a helyzet, csak egészen más testrészekkel. A láb, a combok és a fenék edzése ugye mindenekfelett. Mást nagyon nem is tartanak fontosnak, csak legyen egy lábtárogató gép a teremben, meg pár gyakorlat, amivel az alsó testrészeiket leedzik, mert azzal bizony már minden nő tisztában van 12 éves kora óta, hogy egyéni képességek és belső értékek ide vagy oda, egy jó fenékkel és szép lábakkal az érvényesülés ajtajai különösebb erőfeszítés nélkül nyílnak meg.

Ahogyan a férfiaknál az erős felsőtestnek, úgy a szexben a nőknél is megvan az erős lábnak a szerepe. Tartaniuk kell a lábaikat, mert a nők lábai számos pozícióban bizony a levegőben vannak, vagy ez ilyen rohadt egyszerű. Lovaglópozícióban a lábaikkal diktálják az ütemet, vagy az isteni álló helyzetben történő doggy style pózban kissé be kell guggolniuk, ha esetleg a srácnak túl magasan lennének. Azt meg ugye mondanom sem kell, hogy álló helyzetben hátulról a nőkön kötelezően magas sarkú. Ezt csak úgy leírtam.

De lenne itt még valami. Nagyon kevesen tudják, de azzal, hogy a nők a lábaikat, feneküket, combjaikat formálják, azzal bizony a hüvelyizmaik is feszesednek. Gondoljunk csak a guggolásra mint alapgyakorlatra, vagy azokra a bizonyos tológyakorlatokra. Próbáljátok csak ki, ha nem hinnétek nekem. Álljatok csak fel a székből úgy, hogy a sarkatok nem emelkedik el a talajtól, és érzékelni fogjátok, hogy nemcsak a lábnak az izmai fejtenek ki erőt, hanem másod-, illetve harmadlagos kapcsolódó izmok formájában a hüvelynek az izmai is.

Fantasztikus dolgok ám ezek. Amikor az ember azzal szembesül, hogy bármit csinál, bármit is tesz az életben, minden egy bizonyos irányba vezet, és minden gondolatunkat, cselekedetünket mint végcél, a szex határozza meg. Azért tesszük, abban a formában és úgy, ahogyan tudat alatt az ösztöneink diktálják. Gondolhatjuk magunkat akárkinek és bármilyen magaslatokon önmagunkra onanizáló szellemi lényeknek is, akkor is az ösztönök fognak dominálni, és ezek az ösztöneink határozzák meg a döntéseink és cselekedeteink 95%-át. Ahogyan a konditeremben a férfiak kérdés nélkül a fekvenyomó padhoz mennek, ahogyan a nők a lábtoló gépre feszülnek rá automatikusan, úgy az élet minden más területén is a nemünknek megfelelően fogunk választani, ahol a szent cél mindvégig stabil marad és állandó. Felhívni magunkra a figyelmet a testünkkel, a ruhánkkal, a beszédünkkel, a stílusunkkal a másik nemnél, egy ordas nagy kefélés reményében.

Ezt persze lehetne még ragozni napestig. Példák százait tudnám most felhozni, amiben azt taglalnám, valójában mindennek a hátterében a fajfenntartásunkat mozgató erő áll, hogy mi miért történik. A férfiak a kocsijukkal, a pozíciójukkal, a nők a miniszoknyájukkal, a dekoltázsukkal vagy a sminkjük milyenségével, de gondolom, a lényeget mindenki megértette.

Az élet egy hatalmas torta, aminek csak egy kis szelete a sport, így felesleges lenne ellenérvként felhozni, hogy nem minden a külső, nem csak ez számít. Persze hogy nem, de a testünk mint életünk és fegyverünk igenis meghatározó és domináns szerepet tölt be a mindennapjainkban, ami velünk van egész életünkben. A testünk a névjegykártyánk, vagy ha úgy jobban tetszik, a mindenki számára elérhető adatlapunk és profilképünk. Pontosan megmutatja, hogy milyen életet élünk, és mennyire vagyunk igényesek az élettel szemben. Mert ha a testünket leszarjuk, akkor vajon az élet más területein mit nem fogunk?

Az Edzésanatómia sorozat a külsőről szól. A belső értékek fejlesztése már egy egészen más tészta, azt az élet számos más területén szerezzük meg, vagy vértezzük fel vele magunkat. Azt azonban nagy hiba lenne figyelmen kívül hagyni, hogy a sport, és jelen esetben a testünk formálása nemcsak a testünket, hanem a szellemünket, a mentális állapotunkat is fejleszteni fogja, nem is akármilyen mértékben. Feltéve persze, ha helyesen végezzük.

 

Alapszabályok

A gyakorlatok váltogatása. Egy izomcsoportra minimum 8-10-féle gyakorlat, technikailag helyes kivitelezését meg kell tanulnotok. Erre azért van szükség, mert a testet folyamatosan változó, különféle mozgásokkal kell sokkolni, hogy az izom megfelelően fejlődjön, és ne szokjon hozzá egy mozdulatsorhoz. Nem teheted meg, hogy kapsz egy edzéstervet, és azt tolod hónapokon, éveken keresztül, mert lófaszt sem fog érni 2-3 hónap után, hiába jársz le hetente 5× edzeni.

A súlyok emelése. Másik elképesztően nagy hiba, hogy ugyanazokkal a súlyokkal baszakodsz éveken át. Itt is ugyanaz a helyzet, mint az állandó gyakorlatoknál. Hozzászokik a tested a terheléshez, és semmit sem fogsz fejlődni. A tested, akárcsak az elméd, alkalmazkodik. Hány szánalmas, sehova sem tartó, felesleges élet van, te jó Isten, de az elméd alkalmazkodik, és még a legnagyobb szart is képes veled elviseltetni. A legbotrányosabb kapcsolatokban is évtizedekig vegetálnak a nők, de egy idő után már fel sem tűnik az, amit évekkel ezelőtt katasztrófaként éltek volna meg, és hanyatt-homlok menekültek volna. Hát így van ez a testünkkel is. Alkalmazkodik. Ahogyan a sétára sem reagál már, pedig biztos vagyok benne, hogy naponta több ezer lépést teszünk meg. Az útmunkások sem kidolgozott izomzatú aesthetic srácok, holott tonnákat emelnek meg nap mint nap.

Két gyakorlat közötti szünetek. Minimum 30 másodperc, MAXIMUM 1 perc szünet két gyakorlat között. Én a 45 másodpercet javaslom. 30 másodperc, amíg összeszeded magad, 15 mp, amíg rákészülsz a következő gyakorlatra.

No barátnő. Nem pofázunk edzés közben. Ha lány vagy, ne menj barátnővel konditerembe, mert teljesen felesleges. Beszélgetni fogtok, és ezt te is tudod. Márpedig, mint látod, a súlyzós edzések figyelmet követelnek, koncentrációt és szigorúan betartott szüneteket, folyamatos fókuszt, amiből egy másik női egyed csak kizökkent. Ha beszélgetni akarsz, ülj be egy kávézóba. Ha lány vagy, vigyél magaddal fülhallgatót, hallgass zenét, és ne teremts szemkontaktust senkivel. Ha ezt nem teszed meg, a sok fasz odamegy hozzád majd jópofizni, meg fel akar majd szedni. Biztos vagyok benne, hogy jó pár nő ezért megy le, de ha erre van szükséged, menj le a Gozsdu udvarba elhitetni, hogy nem vagy kapható a harmadik randi után. Tudjuk, hogy nem így van, de ennek is legyen meg a helye. A konditerem nem az, és legalább a gépeket sem foglalod le azok elől, akik komolyan akarnak dolgozni.

Edzőtárs. Itt is megmutatkozik a két nem totális másképpen működése. Ami nem működik a nőknél, az a férfiaknál szinte kötelező. A bukásig edzés ugyanis megköveteli, hogy egy haveroddal menj le edzeni, főleg az erő megszerzésének periódusában. Két férfi tud haladni az edzőteremben, mert a cél ezt követeli meg. Két nő erre képtelen.

Folyadékbevitel. Ha jól végzed az edzéseidet, ennyi simán lemegy, nálam van, hogy több is. 7-8 deci simán elmegy azzal, hogy megiszod a bekevert cuccaidat (glutamin, BCAA, kreatin, preworkout cuccok). A maradék másfél liter meg a folyadékvesztés miatt indokolt. Edzés után a kötelező fehérjeturmix meg plusz még 3-4 deci. Hidratálni kell a szervezetet, ez a lényeg.

Diéta. Diéta nélkül szart sem ér az egész, akárhányszor mész le, akármennyit edzel.

Edzésterv. Arra itt van ez a bejegyzéssorozat.

Cél. Legyen célod. Legyél nagyszerű ember az élet minden területén, és ez mutatkozzon meg a testeden is. És ahogyan azt már egyszer összefoglaltam ebben a videóban.