röviden

A haverokkal augusztusban elutazunk 2 hétre nyaralni. A helyszín kiválasztását minden évben általában egy hosszas procedúra előzi meg, mert az egy dolog, hogy 5-en vagyunk, de mindenki máshova akar menni.

Én ugye Las Vegasban, a Stripen akarok meghalni, Dave mindenképpen Dubajba akarna menni, csak amikor közöltem vele, hogy az bizony nem fog menni, mert aki már egyszer járt Izraelben, azt már ugyan be nem engedik az Emirátusokba. Elhangzott itt még egy Berlin és egy Amszterdam is, és bár rendkívül vonzónak tűnik a füves rétes – 50 eurós kurvák a kirakatból kombó, végül is úgy néz ki, Ákos helyszíne lesz a nyerő, mert Thaiföldre megyünk. Thaiföld az 5 dolláros Vuitton-táskák és a meghatározhatatlan nemű emberek országa, ahova ha befizetsz egy lányhoz, jó eséllyel egy 16 éves fiúval lesz dolgod. Azért ez a része egy kicsit elbizonytalanított, mert értem én, hogy tengerpart meg kígyók az asztalon, de ha én ráizgulok egy miniszoknyás lányra, azért az legyen már lány, még akkor is, ha ezekkel a gondolatokkal nem vagyok európai értelemben véve politikailag maximálisan korrekt. És ki tudja, lehet, hogy a harmadik szaké után, vagy mi az istent isznak ott, az ítélőképességem erősen megromlik, és átesek életem első SZDSZ-közeli élményén, Ungár Klára és a Gay Pride mozgalom legnagyobb örömére…

Tévedések tehát, amiről itt most szó lesz, és azon belül is a 0%-os joghurtok tévedéséről. Az elmúlt pár napban ugye nagybevásárlást tartottam a németeknél, és miközben fotózgattam a sonkákat, megakadt a szemem egy 7,5 decis joghurtosüvegen. Egy karcsú alakú nő a doboz oldalán, hatalmas betűkkel kiemelve, hogy 0,1%-os zsírtartalom, és a hatás kedvéért még egy mérőszalagot is felgrafikáztak rá, hogy mindenkiben tudatosuljon, itt aztán hatalmas diétás termékről van szó. A megtévesztés és a népbutítás a politikusok privilégiuma, és a legtöbb 0%-os joghurtot diétásnak nevezni éppen olyan röhejes, mint a politikusok vagyonnyilatkozatai. Mert ha valaki esetleg venné a fáradtságot, és megfordítaná az üveget, hogy oké, hogy 0,1% zsírtartalom, de ezenkívül ugyan még mi van benne, akkor mindjárt nem lenne olyan széles a mosoly. A legnagyobb baj az, hogy a legtöbb nő ha meglát valamit, amin rajta van a light felirat, vagy ne adj isten még rózsaszín és lila színben is pompázik, akkor különösebb kérdés és további gondolkodás nélkül meg fogja venni. A szerződésekben mindig az apró betűs rész a lényeg, a bankok fantasztikus ajánlatainál mindig a csillagozott rész rejti a szomorú valóságot. Így van ez az összes élelmiszerrel is, csak itt annyit kéne tenni, hogy megfordítjátok azt a kurva dobozt, és megfelelően értelmezitek rajta az arányokat és értékeket.

New Lifestyle, a már említett mérőszalag, aminek a végén ott van a 0,1% fat felirat. Az üveg jobb alsó sarkában ott figyel még egy kalóriaszám is, azaz hogy hány kalória van egy adott mennyiségben. Tehát hogy egy adott mennyiségben. Itt azért nem árt megjegyezni, hogy a 168 kalóriás értéket itt 2,5 decire írták ki, a baj csak az, hogy ez a joghurt 7,5 decis, azaz jelen esetben ez a szám 504 kalóriát jelent!!!!, ami egyetlen ilyen überfasza diétás joghurtban van. Gyakran csinálják ezt, hogy amikor egy kalóriaérték már vállalhatatlanul horror magasságokat ér el, főleg egy diétásnak hazudott termék esetében, akkor a kalóriaszámokat egy bizonyos mennyiségre írják csak ki, és a többség simán azt hiszi, hogy ennyi van a teljes termékben.

A legjobb része csak most jön, mert mitől van benne ennyi kalória, hogyha egyszer diétás a cuccos. Az üveg megfordul, és hopp, 13 gramm cukor 100 gramm joghurtban!!! Jelen esetben ez a szar 750 gramm, azaz ebben a 7,5 decis New Lifestyle mérőszalagos 0%-os joghurtban laza 98 gramm cukor van.

Sajnos nem tudom olyan lassan mondani, mint Lendvai Ildikó, a Pinokkió-kormány nagyasszonya, úgyhogy inkább leírom. KILENCVENNYOLC GRAMM CUKOR. Iszonyat durva, és csak hogy érzékeltessem, ez mennyi cukrot is jelent, elővettem a mérleget, és pontosan lemértem, mekkora mennyiség is ez a valóságban.

Bebasz, mi? Azért ez a cukormennyiség még engem is meglepett. A diéta hatalmas divat lett, és még ami ennél is fontosabb, óriási biznisz. A legtöbb cég felismerte, hogy ha a light szót kombinálják a nőknek szánt termékekkel, akkor bizony a szart is el fogják tudni adni, mert odáig már nem terjed el az ész, hogy a sárgabarack és a 0,1% kombináción túl kicsit jobban megnézzék, hogy miket is döntenek magukba diéta címszó alatt. A lényeg, hogy ne legyetek könnyen bepalizható seggfejek, mert arra ott vannak az FLP-s meg zepteres majmok.