röviden

Teljesen mindegy, hogy mibe kezdesz bele, meg kell tanulnod az alapokat. Djokovics sem született teniszsztárnak, Hamilton sem a Hungaroring pályavonalával a fejében mászkált pelenkában, és ahhoz, hogy Usain Bolt a sporttörténelem legnagyobb alakja lehetett, több kellett annál, mint hogy lefut néha pár száz métert a helyi sporttelepen.

Minden Grand Slam-győzelem, megnyert nagydíjfutam és az összes olimpiai bajnoki cím az alapok elsajátításával kezdődött. Egy helyes ütőtartás, az első bevett kanyar, a futóiskola legelső lépései.

A legtöbben mindent azonnal akarnak, és nem akarják megérteni a lényeget és elsajátítani a kiemelkedő teljesítményhez szükséges alapokat, márpedig ennek ismerete elengedhetetlenül szükséges ahhoz, hogy ne csak valamit csinálj, hanem mondjuk kiemelkedő eredményeket érj el.

Ha valaki lát egy szépen kimunkált testű embert a konditeremben, előbb-utóbb odamegy hozzá, és megkérdezi, hogy te hogyan csináltad? Mit eszel, hogyan edzel, miket szedsz? Ilyenkor csak azt nem tudom, hogy mégis mit vár az az ember, aki ezt megkérdezi? Hogy azt a 3-5 mondatos választ meghallván majd ő is eléri ugyanazt, mint az az ember, akinek a látványa ennek a kérdésnek a feltevésére sarkallta?

Tök jól nézel ki, hogyan csinálod? El tudjátok képzelni, hogy valaki odamegy Djokovicshoz, hogy „te figyelj, már Djoko. Tök jól nyomod, én is meg akarok nyerni egy 3 millió dollár összdíjazású tenisztornát, hogyan csinálod? Röhejes még a feltevés is, de nem nevetségesebb, mint az az ember, aki a konditeremben teszi ugyanezt.

Egy szép testben nemcsak rengeteg munka van, hanem több száz órányi tanult anyag, megannyi részletekbe menő információ, azok helyes értelmezése, és ezen információk saját genetikájára, anyagcseréjére, testalkatára való alkalmazása. És ti ezt nem értitek meg, ti ezt akarjátok megspórolni egy 8 perces beszélgetéssel, vagy ami még rosszabb, interneten random olvasott hogyan fogyjunk le 11 perc alatt köcsög cikkek olvasásával.

Abban mindenki egyetért, hogy az idegen nyelvek elsajátításához tanulni kell. Tanulni kell hozzá szórendet, ragozást, segédigéket, mondatszerkezetet, mert az úgy nem működik, hogy yes or no, about fiveszáz méter under the hogy is mondják na, híd. Under the híd, tudod, bridge.

Megtanulod az alapokat, és egy idő után már tudsz kérni egy liter tejet a sarki fűszeresnél, de hogy kérni tudj, ezt is meg kell tanulnod. Na most az alakformálás is ugyanezt a folyamatot igényli. Komolyan nem értem egyébként, hogy ha elfogadjuk az élet minden területén, hogy ha valamiben hatékonyak akarunk lenni, ahhoz tanulnunk és informálódnunk kell, akkor a testünk formálásánál ez miért nem jut az ég egy adta világon senkinek sem az eszébe?

Teljesen életidegen kép, hogy ha valaki szebb testet akar magának, akkor megvesz egy edzésanatómia-könyvet, és elkezdi olvasgatni, miközben értékes információkat szív magába. Elképzelhetetlen, és ugyanez igaz a diétára is. Semmi alapok, csak beírom Google-ba, hogy „fogyókúra”, aztán az algoritmusok isteneire bízzuk, hogy valami negyedig használhatót dob-e ki a rendszer, vagy valami elképesztően nagy faszságot.

De végül is igazatok van. Miért is kéne ezzel tökölni, hiszen csak az egészségetekről van szó, az anyagcserétekről, a mindent befolyásoló hormonjaitokról, a szervezet helyes működéséről, az egész rohadt életetekről, a jövőtökről, miért ne bíznátok ezt a Google találati lista első három helyezettjére.

Nem sajnáltok – nagyon helyesen – százezreket kifizetni nyelvtanfolyamokra, hiszen tudjátok, erre van szükségetek, hogy megtanuljátok, amit meg kell tanulnotok, de ha a test formálásáról van szó, akkor megy az egészséges életmód drága spúr bohóc szövegelés, meg úristen, mi kerül egy személyi edzésben 5000 forintba. Röhejes.

Számomra a mai napig felfoghatatlan az egészségetekkel való totális orosz rulett, de ez a bejegyzés most nem a számomra megérthetetlen megértéséről szól, hanem a hatékony fenékformálás alapjairól.

Az Edzésanatómia sorozat az alapokról szól, az edzések alapjairól. Ha egyszer megírják az internet nagykönyvét, ez a fenékformáló bejegyzéssorozat egész biztosan benne lesz. Mármint a nőknek szóló kiadásban lesz benne persze, mert bizony ez a bejegyzés a nőknek szól. Ha valaki nem tudná, hogy miért, az olvassa el a bejegyzés első részét

Alapok

Két szó. Guggolás és kitörés. Mielőtt bármilyen láb- és fenékformálásba kezdenél, ezt a két gyakorlatot és annak minden mozdulatát a lehető legalaposabban kell megtanulnod. Ha ezt kihagyod, egészen biztosan szanaszét megy a térded, és használhatatlan lesz, és csak jobb esetben a térded. Márpedig ha szétmegy a térded, anyám, akkor te bizony el is felejtheted a feneked formálását. Marad a fenéktartó bugyi, ami már csak azért is borzalmas a női létedre nézve, mert a push upos átbaszást még csak-csak elnézzük, de még egy ekkora átverést ugyanazon nőn már nem viselünk el.

Hogy ezt elkerüld, kérlek, tanuld meg a guggolás és kitörés alapjait. A feneked formájáért, önmagadért, az elégedett nőiességedért és mindazért, amit a fenekeddel képes leszel elérni, úgymint egzisztencia, minőségi férfiak és az általuk nyújtott biztonság.

Guggolás

  1. Vállszéles terpesznél egy kicsit nagyobb terpesz, lábfejek 45 fokban elforgatva.
  2. Nem leguggolsz, mintha a földről akarnál felvenni valamit, hanem hátratolod a feneked. Csak a feneked. Pontosan úgy, mintha mögötted lenne egy srác, és akció lenne.
  3. Térd nem megy a lábujjak vonala elé.
  4. A fenék nem megy lejjebb a térd vonalánál.
  5. Megállítod a mozgást a térd vonalánál. Semmit nem csinálunk lendületből, sem rugózgatva. Tiszta –tól –ig mozgás van.
  6. SAROKBÓL állsz fel, miközben megfeszíted a feneked.
  7. A térdek nem dőlnek befelé, hanem szétnyílnak. Nőknél ez a része különösen problémás, hiszen egy ősi női ösztönt követve a térdüket automatikusan zárni akarják, de ez itt most nem pálya, nyitnod kell. Pontosan úgy kell nyitnod, mintha egy srác előtt akarnád kinyitni a büfét, már ha érted, mire gondolok.
  8. Törekedj az egyenes hátra végig, ne dőlj előre.

A jobb megértés érdekében, és hogy vizuálisan is befogadjátok, egy videót is készítettem.

A guggolás szinte az összes fenékformáló gyakorlathoz kelleni fog. Ha ezt rendesen megtanulod, akkor a többi gyakorlattal sem lesz problémád.

Kitörés

Kitörést a feneke kerekítése érdekében minden valamire való nő végez, és természetesen ezen nők jelentős százaléka úgy csinálja ezt a gyakorlatot, mint én tökfőzeléket. Valami elképesztően szarul.

Komolyan néha sírni támadna kedvem, látva ezt a szenvedést meg végvonaglást kitörés címszó alatt, miközben szegény leány úgy gondolja, hogy most valami nagyszerű dolgot művel a testével. Ilyenkor, látva ezt a fingfűrészelést, mindig egy ismerősöm jut eszembe, aki az ELTE-n latint és ógörög nyelvet tanult 5 éven keresztül. Beletett valamibe rohadt sok időt és energiát, mindezt tökéletesen feleslegesen. Márpedig pontosan erről van szó akkor, amikor lementek a konditerembe, és a gyakorlatokat helytelenül végzitek nap nap után.

Te azt hiszed, hogy igen, közben pedig kurvára nem. Te azt hiszed, most formálod a tested, holott semmi más nem történik, mint hogy pazarlod az időd, a pénzed a bérletre, és ami a legszomorúbb, hogy foglalod a helyet is a teremben.

De mi lehet olyan bonyolult egy olyan feladatban, amikor semmi mást nem kell tenned, mint hogy előre lépsz, aztán mellé teszed a másik lábad. Mit lehet ezen elrontani?

Ezeket

  1. A lábfejed nem előre néz. Ez kinyírja a térded.
  2. A gyakorlatoknál a fókusz a lényeg, és hogy olyan szögben tartsd a tested, ami arra a területre céloz, ahova dolgozni szeretnél. Ha a testtartásod helytelen, akkor nem azok az izmok fognak dolgozni, amiket formálni szeretnél. Ezt hívom én fókuszált edzésnek, ami radikálisan megnöveli az edzéshatékonyságot, és nem utolsósorban fantasztikus eredményeket képes produkálni. Ha a tested elmozdul, és a testtartásod helytelen – jelen esetben a törzsed kitörés közben előredől –, akkor a fókusz megszűnik, és a hatékonyság radikálisan csökken. Kitörés közben soha ne dőlj előre.
  3. Tartsd mindkét lábad egy képzeletbeli vonalon. A vonal a combtöved közepén kezdődik, keresztül a térded közepén, egészen a bokádig. Húzd meg ezt a képzeletbeli vonalat, és ebből a síkból ne mozduljon ki a lábad se jobbra, se balra.
  4. Ne veszítsd el az egyensúlyod. Mindkét vállad egy vonalban tartva előre nézzen, így nem fogod elveszíteni az egyensúlyod. Ha gerincferdülésed van, az egyensúlyoddal komoly problémáid lesznek, és nem csak ennél a gyakorlatnál. Ha a vállaidat nem tudod egy vonalban tartani kitörés közben, ki fogsz billenni az egyensúlyodból, amit térdből akarsz majd megtartani.
  5. A kilépő lábad térde soha, ismétlem SOHA ne menjen a lábfejed elé.
  6. A kitörésnek is, mint minden gyakorlatnak, megvan az alapgyakorlata. Használj tükröt, és ellenőrizd, hogy kilépésnél az elöl lévő lábad derékszöget zárjon be. Ne kezdj el addig lépegetni, amíg ezt alaposan be nem gyakoroltad.

Találtam is egy fasza közjegyzői kamara által küldött borítékot – ne kérdezzétek –, ezen be is mutatnám a megfelelő kitöréspózt, pár hasznos tanáccsal mellékelve.

Most azt hiszitek, hogy jönnek a különféle gyakorlatok fenékre. HÁT NEM. Ugyanis ahogy egy általam nagyra tartott világbajnok erőemelő mondotta egyszer,

„Addig senkinek nem adnék súlyt a kezébe, amíg normálisan meg nem tud csinálni egy fekvőtámaszt.”

Óriási hatással volt rám ez a mondat, és milyen igaza volt. Addig semmiféle lábgyakorlatok nem lesznek itt, amíg nem tudjátok helyesen kivitelezni a fenékformálás két legnagyobb Istenét, a guggolást és a kitörést.

Aki már tudja, attól egy kis türelmet kérek a folytatáshoz. Aki úgy gondolja, hogy tudja, az mindenképpen ismételje át biztos, ami biztos alapon, aki pedig eleve fogalmatlan, az tanulja meg rohadtul ezt a két gyakorlatot mindenféle súlyok használata nélkül, kizárólag saját testsúllyal végezve, mert ez mindennek az alapja, ez a két gyakorlat maga a fenékformálás.

Hogy az alapok elsajátítása zökkenőmentesen menjen, és főleg hogy a HELYES kivitelezés rögzüljön, létrehoztam egy eseményt, ahol a guggolást és a kitörést tanulhatjátok meg.

Az eseményre az alábbi linken tudtok jelentkezni.

https://www.facebook.com/events/539522212880071/

Hozzatok magatokkal egy füzetet, vagy valamit, amire jegyzetelni tudtok. Aki eljön, tudni fogja az alapokat, aki pedig nem jön vagy nem tud, az próbálja meg az itt leírtak alapján begyakorolni a helyes mozdulatsorokat.

Az esemény limitált. Max. 50 fő.