röviden

Szökés. A kerékpársportban így hívják, ha egy versenyző hegynek felfelé támadást indít, hogy előnyt tudjon szerezni a többiekkel szemben.

Na már most. 2001 óta nézem az Eurosporton a kerékpárverseny-közvetítéseket, ha kezdődik a Tour de France, nekem 3 hétig megvan a programom délután kettőtől egészen a célba érkezésig, ami esetenként akár 4 órán keresztül is eltarthat. Igen. 4 órán keresztül azt nézem 21 napon keresztül, hogy 211 ember teker az országutakon. Mindenkinek megvan a maga érthetetlen sportperverziója, nekem a kerékpár az.

Minden sportnak megvan a maga lélektana, így a kerékpárnak is, hisz tudjuk, az igazán kiemelkedő versenyzők nemcsak fizikailag, hanem fejben is ott vannak, így lehetnek ők az elsők, így lehetnek ők jobbak, mint mások.

A kerékpárversenyek a hegyekben dőlnek el, ezeken az úgynevezett kiemelt szakaszokon, és ennek a szökés lélektanilag az egyik legfontosabb pillanata.

A sikeres szökés ismérve, hogy ha az ember megindul, akkor ne nézegessen hátra, hogy hol vannak a többiek, mennyit sikerült elmennie, mekkora előnyre sikerült szert tennie, hanem csak menjen, tegye bele a lelkét, a szívét, minden erejét, és csak menjen, mintha nem lenne holnap, máshogyan nem megy. Ugyanis abban a pillanatban, amikor valaki másodpercenként hátra-hátranéz, és nem minden erejét bedobva teker, mint a barom, akkor a szökevény előbb-utóbb megroppan. Az energiáit nem fókuszálva használja fel, mentálisan nem a célra összpontosít, hanem a többieket nézi, és ha úgy véli, a többiek a szökési kísérlete ellenére sem szakadtak le eléggé, akkor egyszer csak feladja, és úgy érzi, nem lesz rá képes, nem lesz sikeres a szökése.

És hogy miért írtam le mindezt?

Mert az eszme ugyan nem egyetemes, de a győzelemhez szükséges eszmeiség és a győzelemhez vezető faktoriális tényezők igen. Nektek nem világméretű sporteseményeken kell győztesnek lennetek, hanem csak a saját életetekben. Nektek nem sportemberekkel kell megküzdenetek, hanem saját magatokkal, nektek a mezőny a mindennapi élet összes többi emberét testesíti meg, ahonnan ugyanúgy meg kell szöknötök, hogy valami kiemelkedőt érjetek el, mint azok a kerékpárosok, akikről az imént beszéltem. Ők a versenyt akarják megnyerni, amiért hajlandók mindent feláldozni, nektek a minél jobb életre kell törekedni, ami ugyanúgy áldozatokat követel.

Az életmódváltás egy szökés, ahol egyszer csak meg kell indulnod. Azonban ne indulj el, ha nincs meg hozzá az erőd, mert másodperc-felvillanásokkal csak magadat nevetteted ki, és nemhogy a szökés nem fog sikerülni, de még a mezőnytől is le fogsz szakadni, és jó eséllyel az utolsók között fogsz célba érni. Minél több feleslegesen megindított, majd elbukott szökési kísérlet fizikailag és mentálisan is meg fog viselni, így egy idő után a szökési kísérleteidet összekötöd a kudarcélménnyel, és egy idő után már bele sem akarsz majd kezdeni.

Egy nagy robbantás, amikor valóban felkészültél rá. Készülj, összpontosíts, és ha elérkezett az idő, indulj meg, és ne nézz hátra. Ne nézd, hogy hol van a mezőny, ne nézd, hogy mennyit haladtál előre (mérlegnézegetés), ne érdekeljen, hogy az út mentén szurkoló emberek (barátok) mit mondanak neked, te csak indulj meg, és tedd bele mindened, ami benned van.

Nem fogod az első versenyt megnyerni, de legalább a hegytetőre felérsz, és annál csodálatosabb érzés nincs a földön. Ezek adják az önbizalmat, ez adja az erőt, hogy továbbmenj, ez adja a hitet, hogy elhidd, többre is képes vagy. Vannak a győztesek, vannak a szökevények, akik előbb-utóbb győztesek lesznek, aztán van a mezőny, vannak a leszakadók, és vannak, akik kiesnek a versenyből, és feladják. A te döntéseid sokaságának eredménye az is, ahova most tartozol, de a te döntésed az is, hogy a jövőben melyik csoporthoz fogsz tartozni.

Ami a programomat illeti. Immáron túl vagyok a 23. napon, és engem egyre jobban elkap a gépszíj, egyre erősebb bennem egy érzés, hogy úristen, hát hogy tudnak emberek edzés nélkül élni, hogyhogy nem látják, mennyire jó így élni? Egyre jobban élvezem az edzéseimet, és ami a kaját illeti, nos hát az így alakult a 23. napon.

Reggeli

Csirkemellsonka uborkával, rozskiflivel

Ezt írtam 2014. november 25-én, alig másfél hónappal ezelőtt.

„Azon munkálkodunk mostanában, hogy a reggelihez kiszállított rozskiflit hogyan lehetne minél frissebben megkapnotok. Tehát valami olyan megoldás, hogy hajnali 5-kor hozzuk el a pékségből, ne azelőtti napon. Ezen még dolgozunk, de amíg dolgozunk, addig a reggelihez mindenképpen több uborkát fogunk kiküldeni mostantól.”

Összehasonlításképpen, és hogy a FOOD-on végrehajtott változtatásokat minél inkább kézzel foghatóbbá tegyem, íme egy kép ugyanerről a kajáról tavaly novemberben, és ahogyan most néz ki. Az ömlesztett sajtot lecseréltük prémium minőségű csirkemellsonkára, és ahogy ígértem, az uborka mennyiségét is megnöveltük.

Tízórai

LifeTILT Karamellás brownie ízű túrókrém

Rendszeresen elfelejtem lefotózni a túrókrémeket, és ez a nap is majdnem kicsúszott a kezeim közül.

Ebéd

Zöldségleves

Egyszer megpróbáltam levest készíteni. Forró víz ugye, és bele a zöldségek. Erre kaptam egy forró vizes tányért, amiben zöldségek úszkáltak mindenfajta víz nélkül. A mai napig nem értem, hogy lehet a leveseket finoman elkészíteni, vagy hogy egyáltalán színe legyen. Hála istennek a konyhán nem én vagyok a szakács, és a leveseket sem én készítem, ezért a FOOD-os levesekkel minden rendben van, és ami a legfontosabb, hogy diétásak.

Tengeri hal spenótos hajdinával

A hajdina nagy huncut az egészség életkertjében. Magas a vitamin- és kiemelkedően magas a rosttartalma. A hajdina kb. ötször jobb, mint a sima rizs, és legalább kétszer jobb, mint a jázmin rizs, nem véletlenül került be a LifeTILT halhatatlanok csarnokába is, mint top 5 köret. Ezt a köretet átmasszíroztuk egy kis spenóttal, ami ugyancsak az egyik legkiválóbb zöldség, hozzá egy kis tengeri hal, és meg is van a tökéletes főétkezés. Nézzétek meg, a hal milyen szép.

Ismételten felhívnám a figyelmet, hogy érdemes először megenni a levest, várni 20-30 percet, és utána megenni a főételt. Sokat számít, majd meglátjátok.

Uzsonna

Hajdinapalacsinta friss zöldségekkel

Ha kitépték volna a szívemet sem engedtem volna, hogy kivegyük a hajdinapalacsintát a FOOD-os kaják közül. Tönkölybúzalisztből készül, hajdina felhasználásával. Imádom. Szeressétek ti is, mert amíg LifeTILT FOOD létezik, ez a kaja maradni fog. Teljesen rábutultam.

Vacsora

LifeTILT Premium tejsavófehérje

Este vigyetek be 45 grammot (főleg a srácok) kis túróval. Én minden este így iszom.

Örülök, hogy elkezdtem ezt a programot. Szükségem volt rá minden tekintetben. Fizikailag, mentálisan is, és úgy általában mindenhogyan. Szeretek így élni, pontosabban így jó igazán élni. Lehet, van benne pár lemondás, de ha jobban belegondolunk, miről mondunk le? A finom kajákról? A FOOD finom. Le kell menni edzeni hetente 3-4×? Miért, mit csinálnál helyette? De most komolyan kérdezem. Mit csinálnál helyette, amivel csak feleannyira jót teszel magadnak, mint az edzésekkel?

Jó érzés ebben a programban élni, higgyétek el nekem, jó így élni.

LifeTILT FOOD rendelés

www.lifetiltfood.hu