röviden

Mielőtt belevágsz, alaposan meg kell tervezned mindent, hogy keretek között maradj. A leghatékonyabban működő gépezetek rendszerben működnek, és működnek folyamatosan, nem pedig kampányszerűen, nem pár napig, aztán fosok bele az egészbe, majd holnap újrakezdem.

Képzeljétek el, ha a paksi atomerőművünk kibontana egy doboz Borsodit, rágyújtana egy cigire, és miután letolta a reaktorait, bemutatna, hogy kapjátok be, majmok, akkor én most leléptem egy kicsit chillezni, majd folytatom valamikor, amikor úgy alakulnak a dolgok.

Rendszer, rendszer, rendszer.

Ez az egész narnacsbőrprogram alapja, az előtted álló 75 napod alapja, az egész hátralévő életed alapja, már ha csak egy kicsit is többet vársz még az élettől annál, mint hogy elmúlsz lassan szépen csendben.

Felkészülsz, rendszerbe teszed, nem hagyod abba a 7. nap után, nem vered be a barátnőd lánybúcsúján azt a vodkát ez még igazán belefér alapon, de legfőképpen nem leszel annyira befolyásolható, hogy bárki is lebeszéljen erről a programról, vagy hogy egy papagáj meggyőzzön arról, hogy egy másik módszer mennyivel jobb lenne számodra.

Melyik módszer? Melyik irgalmatlan nagy faszság? Melyik lenne jobb számodra?

Ebben a programban, azaz a narancsbőrprogramban az a fantasztikus, hogy nem kell azon gondolkoznod, mit fogsz enni aznap, vagy éppen hogyan, mikor, mennyit kell edzened ahhoz, hogy elérd a célod. Egyetlen dolgod van, hogy pontosan kövesd azt, amit mondok.

Amikor azt mondom, rendszerbe kell tenned magad, akkor azt szó szerint értem ám, mert miről is lesz itt szó?

1.Be kell szerezned a diétában leírt ételeket.

2.Meg kell venned a húsokat és a halakat. Ezeket faszentosan, de tényleg nagyon faszentosan fel kell darabolnod 10-15-20 dekás adagokra, majd azokat egyenként lecsomagolva be kell tenned a mélyhűtőbe, hogy amikor a szükség úgy kívánja, neked csak ki kelljen venned, és megcsinálnod.

3.Húst, halat, savanyúságot kizárólag a piacról. Nehogy nekem valaki a Tescóban vagy a SPAR-ban vegye a csirkemellfilét lecsomagoltan, úristen, mert ettől már most leszakad a pofám, szóval meg ne próbáljátok. Savanyúsággal ugyanez. Savanyúságot üvegből soha. Tele van cukorral meg tartósítószerekkel. Szépen piacról, 60 év feletti határozott anyókáktól, hatalmas fahordókból. Na az igen. Abban nem lesz semmi szar, csak több száz éves vidéki szív meg szakértelem.

4.Tanuld meg beosztani az idődet, legyél hatékony. Ne pöcsölj a kajákkal, ne díszítgesd, nem kell, hogy jól nézzen ki. A 10 perc az új 1 óra. Legyél hatékony.

Pöcsölni fogsz a kajákkal, mi? Csak a filter kiválasztása lesz 8 perc, rosszabb esetben 22, tudom én. Meg kell mutatnod, hogy diétázol, tökre megértem, csak… áh, de tudod mit, csináld csak, nem tudom, minek pofázok bele mindenbe. Csináld.

5.Szerezz be legalább 2 rekesz (2×6) mentes vizet. Szerezd be a zöld és csalánteákat.

De nehogy filteres teákat vegyetek, te úristen. Nem. A filteres teák nem jók. Igazi leveles, vagy herbáriákban kapható teák kellenek, ugyanis ezekben még maradt némi energia, és nem herélődtek ki teljesen a filterezési folyamatok során. Akinek egyébként a fejében akár csak egy pillanatig is megfordult, hogy a Lipton üveges zöld teáját fogja inni a program alatt, az nyugodtan menjen el a picsába.

6.Az ételek elkészítése. Vagy este, vagy reggel kell elkészítened a kajádat, amit aznap enni fogsz. Én ezt úgy csinálom, hogy megébredek 1 órával korábban, mint kellene, és szépen megindítom a rutint. Mélyhűtőből húst ki, mikróba be, lavór vizet felteszem a sparheltra a rizsnek meg a zöldségeknek, amit meg akarok párolni. Amikor kész van, szépen egy nagy dobozba bekúrom a rizst, a húst, a zöldségeket, és egész nap abból kajálok.

Na most ez valahogy nálatok is így kell, hogy kinézzen. Az aznapi kaját mindig megcsináljátok, és viszitek magatokkal. Ezt meg kell szokni. Az elején nem lesz könnyű, de beletanulsz, és egy idő után már rutinná válik, és baromi jól fogod magad érezni. Jól fogod magad érezni, mert a rendszer biztonságot ad és szépen lassan rájössz, hogy az életedet bizony te irányítod. Az apró, kicsi momentumok sokasága adja majd meg a programodnak a sava-borsát, és a jellemfejlődésed többek között ezeknek a folyamatoknak lesz köszönhető. És akkor itt még nem is beszéltünk az edzések okozta katartikus érzésekről.

Ezt a fajta belső változást és érzelmi fejlődést soha nem fogja tudni kiváltani egyetlen diéta nélküli fogyást ígérő agybaszás és mozgás nélküli alakformálást ígérő senkiházi módszer sem. Nem az alak számít, hanem az odáig vezető út, amíg eléred azt. Nem attól leszel jobb ember, hogy lefogysz, hanem attól leszel büszkébb és sokkal több, amin odáig keresztülmész. Felállhatsz a dobogóra bármelyik atlétikapályán úgy is, hogy talán még a portás sem látja, és le sem szarja senki, de felállhatsz egy olimpián is, miközben neked szól a himnusz, és neked leng a zászló. Micsoda különbségek ezek, barátom, és pontosan ekkora a szakadék a diéta, a rendszerezett élet, a rendszeres sport és a megerőltetés nélküli faszbüdösprosztópöcsöm módszerek között, mint lézeres sejtbontás, meg flabélos, speedfitnesz és otthoni DVD-s aerobik, hogy csak a legnagyobb… áh, de elfogytak a jelzők. Minősíthetetlen. Mindegy is, ezt már párszor leírtam, de mindig felbasz.

Szóval ott tartottunk, hogy rendszer, a kajákat megcsinálod, és egész nap azt eszed. Oké.

Ami a diétát illeti.

Elkészítettem minden vércsoport számára egy 3 napos és egy 7 napos mintaétrendet. Minden mintaétrend követi az általam megszabott vércsoportrendet, azaz azokat az ételeket tartalmazza, amiket egy-egy vércsoport ehet a program során.

A 3 napos mintaétrend a bevásárlós változat, a 7 napos mintaétrend pedig egy az egyben az a menü, amit a FOOD-tól is meg lehet rendelni.

Mint majd látni fogjátok, minden étel mellé odaírtam, hogy egy adott kaja mennyi kalóriát tartalmaz. Minden érték 100 grammra, vagy értelemszerűen 100 ml-re vonatkozik. Ezzel alapvetően az volt a célom, hogy ti is bármikor össze tudjatok dobni magatoknak egy étrendet, így sosem fogtok ráunni, mindig tudtok rajta változtatni.


Azonban van pár szabály, amit mindenkinek be kell tartania.

1.Nem vihetitek a kalóriaszámot 1400 kalória alá.

2.Először azt fogod mondani, hogy te nem tudsz ennyit enni, és kevesebbet akarsz majd, de meg ne próbáld. Megeszed, és nem nyitok vitát.

3.Gyümölcsöket maximum a második étkezésig ehetsz, de azt is csak szigorúan úgy, hogy mellette komoly lelkiismeret-furdalást érzel.

4.A reggelit és az ebédet soha nem hagyhatod ki. Lesz olyan, hogy a köztes étkezésekkel megcsúszol, de a reggelivel és az ebéddel ezt nem teheted meg. Soha. Érted, SOHA.

Ez most nem ilyen lány soha, hanem tényleg jelentése van. SOHA.

5.Törekedj a napi 5 étkezésre minden körülmények között. Amíg be akarod tartani a diétát, addig nincsen semmi gond. Még akkor sincs, ha néha nem sikerül betartani. A gondok akkor kezdődnek, amikor azt keresed, mit lehetne enni, ami ugyan nincs a listán, de véleményed szerint még belefér. Na ez az a pont, amikor ha nem fordulsz vissza fejben, akkor bebukod a programot. Nem lehet, hanem biztos.

Ne legyen véleményed, ne gondold úgy.  Nem érdekel a véleményed, és leszarom, mit gondolsz.

6.Rengeteget fogsz vécére járni az elején, erre készülj fel. Ez természetes. A diéta miatt amúgy is elengedné a szervezeted a felesleges vizet, de most még csalánteát is fogsz inni + több folyadékot, mint amit eddig valaha megittál egy nap, szóval itt hatalmas vécére járkálások lesznek.

7.Vacsoránál ha lehet, a fehérjédet minden esetben vízzel idd. Úgy is finom, hidd el, legalábbis a lifetiltes fehérjék azok. A diétában minden esetben vízzel számoltam a kalóriákat. Ha te tejjel iszod, akkor számolj hozzá mindig annyit, amennyi tejjel iszod. 1 deci tej átlagosan 40-50 kalória pluszt jelent, de ez is ott van pontosan a táblázatban.

8.A gyors felszívódású fehérjét túróval tudod lassítani, és neked este már lassú felszívódású fehérjére lesz szükséged. Ezért te is minden esetben az esti fehérjédbe turmixolj 5 deka túrót. Nyilván ha Micellar Caseint veszel, akkor nem kell ezzel szarakodni.

9.Gyors felszívódású fehérjét tudsz lassítani, lassú felszívódásút nem tudsz gyorsítani.

10.Fűszerezd bátran a húsokat, de a sót egy életre felejtsd el, és ugyancsak végképp el kéne törölni a vegetát és hasonló ételízesítőket.

11.Klopfold ki a húsokat, különben nem fog rendesen átsülni, és nagyon szar érzés, amikor reggel sietned kell, és még mindig rózsaszín a belseje. Ha este klopfolsz, és féreg szomszédaid vannak, fel fognak kopogni, hogy mit humpákolsz este 11-kor. Azt mondják, hogy 2 dolog biztos az életben, de nem igaz, mert három.

Az adó, a halál, és hogy mindenki mellett lakik egy köcsög szomszéd.

12.A folyadékfogyasztásod nem lehet napi 2 liter alatt.

13.Csalánteából maximum napi 9 decit, nem többet.

14.Az edzés utáni fehérje kötelező, és nem számít bele a diétába.

15.Minden adag nyersen értendő.


Alaptáblázat

marhafelsál (249) -hátszín (228), csirkemell (110), pulykamell (139), fácán (111), vadnyúlhús (106), szarvas (123)

lazac (215), tonhal (144), nyelvhal (85), hekk (89)

lenmagolaj (884), olívaolaj (902), kókuszolaj (862)

mandula (626)

quinoa (374), fehér rizs (360), jázmin rizs (320), barna rizs (370), puffasztott rizs (356)

brokkoli (24), karalábé (39), kelkáposzta (35), spenót (20), sóska (58), vöröshagyma (40), lila hagyma (40), paradicsom (18), retek (16), saláta (10), sárgarépa (35), uborka (11), kovászos uborka (12), cékla (30), fokhagyma (133)

alma (52), citrom (29), grépfrút (42), ananász (50), kivi (61), körte (58)

petrezselyem, rozmaring, fahéj, tárkony, turbolya, mustármag, kömény, kapor, fehér és fekete bors, bazsalikom, ánizs

egész tojás (68), tojásfehérje (14), sárgája (54), zabpehely (376), sovány túró (120), tofu (78), tej 1,5% (48), 0,5% (39), 0,1% (32)

1.NAP – 1485 KCAL

Reggeli (254 kcal): 1 egész tojás, 2 tojásnak csak a fehérjéje, 4 szelet puffasztott rizs, 1 paradicsom, 5 dl mentes víz

Tízórai  (267 kcal): 10 dkg túró (fél doboz), 2 kivi turmixolva, 2 szelet puffasztott rizs, fahéj, 3 dl zöld tea

Ebéd (542 kcal): 20 dkg csirkemellfilé, 1 ek. (15 ml) lenmagolaj, 50 g quinoa, cékla, 5 dl mentes víz

Uzsonna (246 kcal): 30 g mandula (15 szem), 10 dkg csirkemellfilé, saláta, uborka, sárgarépa, 5 dl zöld tea

Vacsora (176 kcal): 30 g Premium Protein 3 dl vízzel, 5 dkg túró, 3 dl csalántea

Folyadékbevitel: 2,7 liter mentes víz, 1,3 l zöld tea, 8 dl csalántea


2.NAP – 1564 KCAL

Reggeli (434 kcal): 2 evőkanál zabpehely (60 g), 3 dl 0,5% tej, 1 alma, 30 g Premium Protein turmixolva, 3 dl mentes víz

Tízórai (302 kcal): 1 grépfrút, 4 puffasztott rizs, 20 g mandula (10 szem), 5 dl mentes víz

Ebéd (523 kcal): 15 g lazac, 1 ek. (15 ml) lenmagolaj, 2 evőkanál jázmin rizs (30 g), spenótlevél, uborka, 5 dl zöld tea

Uzsonna (130 kcal): 10 dkg csirkemell, saláta, lila hagyma, paradicsom, 3 dl zöld tea

Vacsora (176 kcal): 30 g Premium Protein vízzel, 5 dkg túró, 3 dl csalántea

Folyadékbevitel: 2,8 l mentes víz, 1,1 l zöld tea, 8 dl csalántea, 6 dl tej


3.NAP – 1599 KCAL

Ébredés után éhgyomorra 2 db ONE 3 dl csalánteával

Reggeli (446 kcal): 12,5 dkg sovány túró (fél doboz), 2 db főtt tojás, paradicsom, 4 db puffasztott rizs, 5 dl mentes víz

Tízórai (232 kcal): 10 dkg csirkemellfilé, 2 ek. rizs (30 g), 6-8 db párolt brokkoli, 1 gerezd (milyen hülye szó már ez) fokhagyma, 5 dl mentes víz

Ebéd (563 kcal): 15 dkg marhafelsál, 3 ek. rizs (45 g), spenót- vagy sóskalevél, 5 dl zöld tea

Uzsonna (148 kcal): 10 dkg csirkemellfilé, 2 tojásfehérje, saláta, 5 dl mentes víz

Vacsora (210 kcal): 45g Premium Protein vízzel, 5 dkg túró, 3 dl csalántea

Folyadékbevitel: 2,9 l mentes víz, 1,8 l zöld tea, 6 dl csalán tea


Mindent leírtam, amit a zéró vércsoport diétáját illetően tudnotok kell. Amit pedig nem, vagy elfelejtettem, azt leírom a Narancsbőr csoportban.

Te pedig ne felejtsd el megrendelni a CELLULIT-ot.