Hihetetlen, mekkora seggfej vagyok. Végül is csak az egyik legfontosabb részt hagytam ki az Edzésanatómia sorozatból, ami nem más, mint a nyújtás. Ez most kb. olyan, mintha úgy vinnék randizni egy csajt, hogy nem viszek pénzt magammal. Nem olyan nagy probléma, csak hát kurvára gáz.

Na mindegy. Jobb később, mint soha alapon akkor bele is kezdenék a nyújtás fontosságának taglalásába, külön kiemelve minden egyes alkalommal azt a tényt, hogy mennyire fontos része is ez az edzéseknek, és hogy soha, de soha nem szabad kihagyni.

Mielőtt rátérnék a különböző testrészek nyújtáspozícióinak bemutatására, rögzítsük a nyújtás jótékony hatásának alaptörvényét, ami az alkotmányunkkal ellentétben sosem fog változni.

A nyújtások rendszeres végzésével

1.jelentősen növeljük a teljesítményünket,

3.radikálisan csökkentjük a sérülések kockázatát,

3.nem leszünk izommásnaposak, azaz nem fogjuk olyan nehezen megélni az izomláz állapotát,

4.a test regenerációja felgyorsul,

5.oldjuk a stresszt, ezáltal nem leszünk frusztrált seggfejek.

Azt már réges-rég megtanultam, hogy a nőknek külön nyelvezete van, amit beszélnünk kell. Már ha azt szeretném, hogy átmenjen az üzenet, és megértessem velük, hogy én nekik akarok jót, és semmit nem írok le csak úgy feleslegesen.

A nők szívében a jóga és annak minden képződménye különösen fontos helyet foglal el. Szeretik, fontosnak is tartják, és ezerszer szívesebben mennek el egy jógaórára, mint bármilyen másfajta edzésre a földön. Ez a fajta lélekegyüttállás, a spiritualitás, a megfoghatatlan érzelmekhez való vonzódás a nők sajátja, és amíg egy férfi csak egy test, addig a nők semmi más, mint lélek. A jóga pedig lélek, ezért a nők tökéletesen eggyé tudnak válni vele, és pontosan ezért is szeretik.

Most jön a lényeg.

A jóga a nyújtás egy továbbfejlesztett változata. A nyújtásból lett a jóga, a nyújtás az alap. A nyújtás az ősi shaolin papok találmánya, akik felfedezték, hogy a meditációjuk, amit napjában ugye többször és szigorúan egy erdő mélyén vagy a sziklák tetején magányosan végeznek egy életen keresztül, sokkal hatékonyabb, ha azt a testük bizonyos pozícióba tételével, azaz nyújtásával végzik.

Ezért van az, hogy a shaolin papok nemcsak leülnek egy székre, és ott becsukott szemmel tolják a mentális egyesülést, hanem a testük nyújtásával, értsd annak különböző pozícióba helyezésével mintegy felszabadítják a szellemüket.

Mert bizony itt erről van szó, hogy a tested minden porcikáját fel kell szabadítanod. Fel kell szabadítanod, hogy a lelked is felszabaduljon, ezáltal érve el fejben sokkal többet, mintha csak a tested dolgozna. A XXl. század fogyasztói társadalmában élve, és mindezt nagyvárosokba zsúfolódva persze már nem értjük meg. Az életünk már annyira zaklatott, hogy telefon nélkül sem bírunk meglenni 20 percnél tovább, nemhogy magunkba szállva meditálgassunk órákon keresztül.

A nyújtás fontosságát mára már nem magyarázhatnánk azzal, hogy egy magasabb mentális szintre emeled vele magad, ezáltal a tested is jobban fog fejlődni. Nem. A hívószavak mostanra már elkorcsosultak, és talán, de tényleg csak talán azok a hívószavak működnek, amit a testünk fejlesztése érdekében kell megtennünk. A mentális fejlesztés nem opció manapság, pedig ha tudnánk, hogy a belsőnk fejlesztése nélkül igazából soha semmit nem fogunk tudni elérni, akkor itt bizony mindenki sokkal jobban odafigyelne a belső harmóniájára.

A nagy szart figyelnek oda.

Nincs idő, túl sok a meló, túl nagy a stressz. Az emberek manapság már aludni sem tudnak rendesen, nemhogy napközben egy olyan állapotba kerülni, ami nem egy polgárháborúra emlékeztetne a lelkekben.

Egy szó mint száz, a nyújtás fontos. Fontos a test fejlődésének, fontos a lélek fejlesztésének, fontos a mentális megerősödés miatt.

Én a meggyőzésre pontosan ennyi karaktert szántam. Aki fogékony bármiféle életminőség-fejlődésre, az ezen sorok elolvasása után legalább megpróbál minden edzés előtt és után a nyújtásra koncentrálni. Akinek pedig ennyi sem volt elég, az pontosan annyira fogja leszarni a nyújtást ezután is, ahogyan eddig sem érdekelte különösebben, hogy számára mi az, ami hasznos, vagy azzal mennyire tudná jobbá tenni az életének sodrását.

Ahhoz, hogy a nyújtásod hatékony legyen, 4 dolgot kell megtanulnod:

1.Légzés

2.Dinamikus nyújtás

3.Statikus nyújtás

4.Maguk a pozíciók

Most itt nekem tanulmányok és helyes légzési technikák ezreit kéne pár mondatban összesűrítenem, amit minden gond nélkül meg is fogok tenni.

Beszívod a NAGY levegőt, és amikor a mozdulatot végzed, azaz a nyújtással terheled az adott testrészt, akkor kifújod. Amikor felvetetted a nyújtópozíciót – tudod, amikor rohadtul fáj –, akkor úgy maradsz legalább 30–50 másodpercig. De ezt a legalábbot tényleg úgy kell érteni, hogy ez a minimum. 20 másodperces madárkodásokért igazán nem kell fáradnod.

Dinamikus nyújtás alatt semmi mást nem értünk, mint hogy az edzések ELŐTT átmozgatjuk a testünket. Bokakörzés, térdek átmozgatása, derékkörzés, vállak, könyök, csukló, és végül a nyak átmozgatása. Készítsük fel a testünket a mozgásra, egy kicsit piszkáljuk fel a vérkeringést, emeljük meg a pulzust.

A statikus nyújtásért vagyunk itt, erről szól a nyújtássorozat. És akkor most jönnek majd testrészekre bontva a különböző nyújtógyakorlatok a helyes pozíciók bemutatásával, grafikai rajzok segítségével.