2006-ban amikor még Bithumennek hívták a torrentezés Istenét és nem nCore volt a neve, akkor egy haverom átküldött egy linket, hogy nézzem már meg, mert van egy lakástervező, építészeknek szánt program, ami 3,6 millió forintba kerül. Természetesen le kellett szednem, mert a torrentezés már csak olyan, mint az ingyen pia a céges bulikon. Akkor is innod kell ha nem akarsz, sőt akkor is, ha már tényleg epét hánysz az ingyen vodkától. Tudod, mert ingyen van. Hát így voltam én is ezzel a programmal. Semmi szükségem nem volt rá, de leszedtem mert ingyen volt, és tudnom kellett mi kerül ezen ennyibe.

Miután feltelepítettem, persze semmit sem értettem belőle. Elpöcsöltem még vele egy ideig, meg örültem a fejemnek hogy van egy 3 milliós programom, de nagyon nem tudtam mit kezdeni vele, így töröltem is a francba, pedig biztos vagyok benne, hogy baromi hasznos cucc volt.

Mára már minden leegyszerűsödött. Megjelentek az applikációk, amik a végletekig lebutítva, úgymond felhasználóbarát módon teszik elérhetővé az információkat. Felhasználóbarát alatt ugye azt értjük, hogy a fogalmatlan idióták is használni tudják, így érve el minél nagyobb számú letöltést, minél több felhasználót, és persze a fele még így sem fogja érteni.

Amit régen Corney, Weider, Grimek, vagy éppen Schwarzenegger 20-30 év alatt kísérletezett ki saját magán, utat törve a testépítés minél magasabb szintjeihez való eléréshez, annak esszenciája, sőt még annál sokkal több információ letölthető pár dollárért a telefonunkra.

Ezek az applikációk iszonyat hasznosak. Elég csak a myFitnesspal alkalmazásra gondolni, aminek a helyes használatával, konkrétan több évnyi dietetikusi képzési anyagot lehet simán a porba alázni, arról meg már nem is beszélve, hogy sokkal hasznosabb egy ilyen app, mint egy 5 éves dietetikai képzés Magyarországon.

Aztán itt vannak a konditermes edzésekre specializálódott appok, ahol a gyakorlatok helyes bemutatása zajlik komplett edzéstervekkel, anatómiai rajzokkal, légzési tanácsadással, minden izomcsoportra történő gyakorlatokkal, minden testalkat típusra.

Egész pontosan 2 éve találtam meg minden idők legkirályabb, leghasznosabb ilyen típusú applikációját, amely program az iMuscle2 névre hallgat. Már a sima iMuscle első kiadása is letérdeltette a mezőnyt, de amikor 2013-ban kiadták a második verzióját, akkor végérvényesen felült az iMuscle2, arra a bizonyos képzeletbeli trónra.

Azonban. Ezek az applikációk hiába alaposak és valóban „felhasználó barátok”, a legtöbben még így sem tudják helyesen értelmezni. Mert az egy dolog, hogy még a legkisebb biszem-baszom izomra is 75 féle gyakorlat van, de egy konditermi edzés felépítés annál sokkal bonyolultabb, mint amilyennek elsőre tűnik. Régen még én is azt gondoltam hogy ez milyen egyszerű, aztán ahogyan minél mélyebbre ástam bele magam a testépítés és alakformálás rejtelmeibe, úgy szembesültem azzal a ténnyel, hogy semmit sem tudtam, és még annál is kevesebbet. Az ember minél többet tanul, annál inkább nem tud semmit, vagy éppen tudatosul benne, hogy amire azt gondolta régebben hogy tudja, az előbb utóbb kiderül, hogy rohadtul nem. Olyan ez az egész, mint amikor az ember elkezd csajozni. Pár év után már azt hiszed hogy ismered a nőket, aztán 75 évesen ott állsz és csak nézel magad elé, hogy basszus, most ez mi volt?

Az iMuscle2 mint már említettem egy fantasztikus program, és rengeteget tud majd segíteni neked. De ahogyan én 2006-ban semmit sem értettem abból a bizonyos 3 milliós programból, úgy egy kezdő sem fog semmit az iMuscle2-ből, vagy nem tudja értelmezni azt. Így hát arra gondoltam, egy kicsit feldolgozom ezt az appot és érthetővé teszek pár dolgot, hogy ne csak egy appod legyen 3700 gyakorlattal, hanem ha lemész a terembe, akkor ezt valamiféle rendszerré összekovácsolva, hasznosítani is tudd.

Első körben töltsd le az applikációt. Amikor én szedtem le még 5,79 euro volt. Lehet most már többe kerül de nyugodtan szard le, mert megéri az árát az utolsó euro centig.

Ha nem voltál fillérbaszó, akkor mostanra már van egy király programod. Most indítsd el, és egy baromi ronda emberrel fogsz találkozni.

Igen. Ez az emberi test, anatómiai kivetülése. Ha rákattintasz a piros területekre, akkor kiadja az adott izomra végezhető gyakorlatokat, és itt jön a lényeg. Rengeteg gyakorlat, amit nem ártana rendszerezni. A testépítés és alakformálás ugyanis művészet, amit a megfelelő kivitelezéssel elképesztő eredményeket és formákat tudsz megalkotni, de ugyanígy tönkre is tudod tenni.

Esetünkben a tested a vászon, az ecset a súlyzók, a festék a gyakorlatok alkalmazása, és a művész nem más, mint te magad vagy és általában itt kezdődnek a problémák. Egy művész ismérve, hogy szorul belé némi tehetség vagy ha nem, hát azt megpróbálja tanulással, szorgalommal, és rengeteg gyakorlással bepótolni. Sokan még így sem fognak szart sem elérni, na belőlük lesznek a szoba festő mázolók, a világ 2 dekás pia készleteinek legnagyobb felvásárlói. Egy festőt azért nem mondanánk művésznek, hanem egyszerű iparosnak, amiből rengeteg van. Semmi különös. Faszán kifesti a lakást és semmi több. A kifestett szobákat, pedig még egyetlen galériában sem állítottak ki.

Pontosan ez a helyzet a konditermekben madárkodó emberek tömegeivel is. Hogy szobafestők. Lemennek, elbaszakodnak éveket a teremben megszámlálhatatlanul hosszú órákon keresztül, aztán nem értik, hogy miért nem jön a változás. Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy legtöbb esetben a vászonnal is komoly problémák vannak. Igen. Sajnos vannak olyan testek, amik tökéletesen alkalmatlanok bármiféle testformálásra, de hát hozott anyagból dolgozunk alapon ugye, abból kell kihozni a legtöbbet, ami a rendelkezésünkre áll. De ha a vászon is retek, az ecset is bolyhos és a festék is fos áradat, na abból lesz Schmuck Andor.

A testalkatod olyan amilyen. Ha szar, akkor a legjobb amit tehetsz, hogy elfogadod és abból hozod ki a legtöbbet. Ne akarj magazinokban látott lányokra hasonlítani, ha a testfelépítésed ezt nem teszi lehetővé. Ez az egyik legfontosabb dolog. Az elfogadás. Ha ezt nem teszed meg, akkor iszonyat szélsőségekbe fogod hajszolni magad. Kegyetlen sokat fogsz dolgozni hogy elérd azt, amit nem tudsz elérni. Ennek általában hatalmas érzelmi hasalásokkal végződnek és te csak ott állsz, magadat a tükörbe nézegetve és azt kérdezgeted, hogy de miéééééért? Miért nem vagy olyan, holott te rengeteget teszel érte. A vak sem akar tájképeket nézegetni, hanem a körülményekhez képest a lehető legteljesebben kimaxolni az életét. tegyél te is így. Maxold ki. Mert ha megteszed, jobban fogsz kinézni mint azok a nők, akik ugyan lehet hogy szerencsésebb alkattal születtek, de ha semmit sem csinálnak, te jobb nő leszel náluk.

A megfelelő edzéstípusról tényleg nem akarok többet beszélni. Ha a lehető leghatásosabb edzésformákat akarod végezni, akkor HIIT, súlyzós edzések, lépcsőzés, funkcionális és saját testsúlyos edzések. Pont. Minden ami ezen kívül van cicoma, bullshit és faszakodás.

Aerobic és annak minden válfaja lófasz. Zumba, flabelos, speedfitnesz és idióta társai pedig olyan lovak farka, akik négerek. Szóval hatalmas méretes lófasz.

A gyakorlatok helyes kivitelezése pedig egy és oszthatatlan. Nincsenek különféle variációk, csak egyféle van, amit maga az anatómia követel meg. Erre a LifeTILT edzésanatómia bejegyzés sorozat tökéletes lesz számodra, amihez újfent nagy köszönet az iMuscle2 programozóinak, és a mögöttük felsorakozó szakmai stábnak.